Dovoz levného karavanu Sterckeman Fjord LUXE 370e z Holandska (Nizozemska)


Tento krásný, velice zachovalý karavan stál v Severním Holandsku jen 3 490 Euro. Sterckeman Fjord LUXE 370e, s palandovou postelí v zadní části, která jde sklopit a využívat jako velká skříňka. Spodní palanda je složitelná do pohodlného sezení pro dva, přední sezení složitelné do velké francouzské postele.  Přední sezení bylo natrvalo složené na postel a na něm byla umístěna kvalitní matrace přesně na míru. Pod matrací bylo vše pro sezení,  potahy sezení byly v perfektním stavu. Prázdná hmotnost karavanu je pouhých 613 kg, doložnost 287 kg, maximální přípustná hmotnost 900 kg.  Délka nástavby 370 cm, šířka 210 cm. Rok výroby 1995. Karavan jsem velmi důkladně proměřil, strach jsem měl zejména z okolí stropního okna, kde jsem raději používal i hrotový měřák, ale karavan byl celý absolutně suchý. Karavan má drobná vnější poškození od kamínků z pravé strany a na levé straně proražený plášť v délce asi 1 cm (stačí řádně zalepit a je opraveno).  Uvnitř jsem část pod průrazem důkladně proměřil a vše bylo úplně suché. Na jednom okně chyběla síť proti hmyzu, síť ve střešním okně byla hodně špinavá. Všechny ostatní sítě a zatemnění oken byly absolutně v pořádku včetně stahovacích mechanismů. Na kuchyňské lince byl uvolnění pant dvířek a chyběl šroubek držící madlo šuplete. Více poškození jsem nenašel. Vzhledem k roku výroby byl karavan velmi dobře vybaven. Plynové spotřebiče byly na tlak  30 mbar (předpokládám, že muselo být přetryskováno) a všechny elektrospotřebiče byly na 12 V (to vzhledem k roku výroby je také vzácnost). Karavan má však pouze 7 pinovou zásuvku, tedy neumí spotřebiče napájet z automobilu. Použitý měnič napětí Scheiber TRA W 17 F podle zahraničních diskusních fór je vybavený přepínacím relátkem pro prioritní okruh a stačí pouze dotáhnout další dva drátky. Na internetu je k nalezení i schéma zapojení. Fyzické zapojení nebude nic těžkého, přímo pod trafem je na vnější části podlahy umístěna rozvodná krabice a je připraven prostupka podlahou do karavanu. Evidentně se tedy s připojením 13 PINovou zástrčkou počítalo (předpokládám, že se jednalo o příplatkovou výbavu). Stačí jen vyměnit koncovku a přidat elektrické vodiče. Podle některých fór je však tento měnič napětí nedokonalý, při připojení k automobilu nedojde k odpojení cívky a měnič napětí má klidovou spotřebu 1,2 Ah, což při delším stání je opravdu velká spotřeba.  Zda to tak je nebo není netuším, ale na fóru byl i návod na případné předělání, opět dle schématu velmi jednoduché. Každopádně výměna za nový napájecí zdroj je otázkou cca. 4 000 Kč, nemusí se měnit světla.  Toaleta má manuální splachování – není tam elektrické čerpadlo (za mě jednoznačně velká výhoda). Ke karavanu byl velký předstan a samostatně stojící skládací altán, včetně kolíků a veškerého příslušenství, nádrž na vodu, držáky plynových bomb, původní zjevně nepoužitá síť k horní palandě, síť do dveří (velmi zajímavá skládaná síť proti komárům, takové řešení jsem nikdy dříve neviděl) a veškerá originální dokumentace a návody. Regulátor tlaku plynu byl prošlý. Karavan má naprosto úžasný systém zvedání stabilizačních nohou – šroub pro přední i zadní nohy je přístupný z venku, klíč se nemusí zastrkávat nikam pod karavan a může být velmi krátký. Geniální řešení, u nových karavanů jsem takhle super řešení neviděl. Komunikace s prodejcem byla extrémně špatná – prodejce neměl jakýkoliv zájem o prodej. Na otázku, zda má karavan zástrčku 7 PIN nebo 13 PIN mi prodejce řekl, že karavan vzali protiúčtem při koupi nového, tudíž neví, jaké má vybavení a podívat se na něj nepůjdou. Karavan nebylo možné nijak rezervovat, pouze jsem před zavírací dobou zavolal, zda je ještě v prodeji a ráno musel být na místě. Na místě mi prodejce dal klíče a ukázal na velké skladiště karavanů se slovy najdi si ho. Karavan stál těsně u zdi a nebylo možné si jej odtlačit (nebylo kam), tedy prohlídka do náročná – ačkoliv jsem do proraženého místa v plášti zkoušel strčit klíček, neviděl jsem, za je proražený nebo jen promáčknutý (naštěstí to v rozhodnutí o koupi nehrálo žádnou roli, důležitá byla vnitřní vlhkost). Vyřízení převozních značek bylo díky přístupu prodejce na několik hodin. V vnějších světlech fungovaly pouze dvě žárovky, zbytek jsem musel na místě měnit. Tedy v Holandsku se dá snadno narazit na neseriózního prodejce a je vše potřeba na místě velmi důkladně zkontrolovat.

<< Asistence – pomoc při nákupu karavanu v zahraničí <<